Er netmedierne i knibe? – Amalie Nærum

119
0
SHARE

Hvad skal medierne handle om, om 20 år? Ender det med at vi bliver dræbt i annoncer, om ”køb din nye bil hos os og få 10 procent på dit næste køb”. Folk snakker om at mediebranchen er i krise og lige frem døende, det tror jeg så er lige en tand i overkanten, altså hvorfor skulle mediebranchen nogensinde dø, ja de snakker om at de ikke ved hvad medierne skal handle om, og at folk ikke længere vil læse dem pga. annoncer, men der vil jo altid være et eller andet at skrive om, det er jo ikke fordi vi lever i en verden, som bare er liv og glade dage hele tiden! Der vil altid ske et eller andet, derfor også noget at skrive om. Men spørgsmålet er så bare om folk har løst til at læse det. Så de skal altså skrive noget vi gider og læse og det syntes jeg da også tit de gør men, altså det er ikke alle der har løst til at sidde og læse den ene artikel efter den anden om at nu har Niklas Bendtner lige brændt en bil, malet på en væg eller kørt i den forkerte side af vejen, så måske man skulle droppe de der artikler der egentlig ikke gør noget eller nogen godt som bare er der, nogen tænker måske ej det var da meget sjovt at vide, så kan vi grine lidt over det, men så er det vidst heller ikke mere.

Men hvorfor er det er alle tror at medierne er ved at dø? Er det fordi at folk ikke længere vil læse artikler, fordi de er trætte af alle de unødvendige annoncer. Det er i hvert fald det de selv tror er problemet. Men er de annoncer virkelig så irriterende? Altså ja det er da irriterende at hvis man er i gang med at sidde og læse et eller andet at der lige pludselig popper en eller anden reklame op for billige flybilletter til Kina, altså det er da fint at vide, men det er nok ikke lige det jeg har mest brug for at vide når jeg sidder og læser en artikel om flygtninge. Men at de ligefrem er døende pga. det ved jeg ikke helt om jeg er enig i. Men er det sådan et stort problem som de siger det er?

Hvis man sidder og kigger på sin facebook eg ser en nyhed om at der er kommet en dødelig virus til Danmark der dræber alt og alle, og man vælger og gå ind på den og tro på det, så er man måske heller ikke lige den smarteste. Kildekritik er altid en god ting især når man læser ting på facebook, så hvis man ser det på den måde kan jeg da godt se at det er irriterende, og at folk lidt mister troen på medierne. Men at de ligefrem skal have et mærke så man kan se om de er troværdige eller ej, er måske lige i overkanten. Selvfølgelig hvis man skal se det fra mediernes side er det måske en meget god ide så alle ikke bare tror at medierne fylder os med lort og at de ikke er troværdige. Så måske er det ”trustmark” de snakker om måske en meget god ide, men hvis man sammenligner det med de mærker der er på kaffe f.eks. så er det de færreste mennesker som kigger efter det mærke når de skal ned og købe kaffe. Så er det unødvendigt? Kommer vi overhovedet til at kigge efter de nå vi læser på ting på nettet

SHARE
Previous articleBastian Hyldahl…
Next articleNytårstale 2016

LEAVE A REPLY